Tuesday 8 October 2013

Cara Basuhan Premium Beautiful

Apakah cara cucian yang betul untuk mencuci Premium Beautiful Foundation Lingerie dengan menggunakan Natural Wash? Cuci dengan menggunakan tangan dan tanpa menggunakan mesin basuh. Tuangkan 1-2 penutup botol Natural Wash ke dalam air dan rendamkan pakaian ke dalam air. Bersihkan secara lembut pada bahagian yang kotor selama 15 minit. Bilas sekurang-kurangnya 3 kali dengan air bersih. (Jangan perah dengan tangan). Perah pakaian dalam anda dengan gunakan tuala yang kering untuk menyerap semua kandungan air yang terdapat pada pakaian dalam tersebut. Kemaskan bentuk pakaian dalam kepada bentuk asal. Keringkan pakaian dalam anda di tempat yang berangin dan kering. Jangan seterika pakaian dalam anda. Simpan dengan kemas apabila ia kering.


Hanya 'Natural Wash' keluaran hai-o di khaskan untuk Premium Beautiful (di bolehkan 'mild detergent' i.e baby body/syampoo yang 'natural' ph dan juga 'lingery wash'). Dilarang strong detergent seperti sabun serbuk/buku/dynamo/clorox..)

Kebaikan;


  • Cecair pekat (guna minimum 1 penutup-boleh jimat sehingga~3-4bulan)
  • Bersifat lembut di khaskan untuk lingery wash
  • Ekstrak tumbuhan & Vitamin
  • Tidak melunturkan warna fabrik
  • Faedah kepada kelembapan kulit (lembut & 'moisture')-tidak mengeringkan kulit semasa membasuh
  • menghapuskan bakteria & bau
  • Keharuman bunga-bunga ( keharuman terasa seluruh bilik air)

= = = = = = = = = = = =Cara-cara yang betul = = = = =
  1. Larutkan 1 penutup 'liquid wash' dalam air suam <40'c
  2. Cuci bahagian yang terkena kotoran dengan lembut dan berhati-hati
  3. Bilas dengan air dengan berterusan
  4. Serap air dari pakaian dengan membalutnya dengan tuala yang kering (diterima jika hanya gantung di hanger dan biarkan air tus/menitis didalam bilik air )
  5. Keringkan pakaian ditempat teduh dan berangin. Elakkan dari menjemurnya dibawah cahaya matahai dikuatiri kuasa fir nya menurun.(terbaik di aliran aliran kipas.)
  6. Cucian tangan sahaja. Dilarang machine/dry clean.
Nota:
Jangan panik jika anda mendapati air basuhan anda keruh terutamanya pada minggu pertama pemakaian Premium Beautiful. Ia bukannlah bermakna corset ini luntur. Ia memberi signal yang baik bahawa badan anda sedang mengeluarkan toksid dan peluh berasid. Sila monitor kesan ini, selepas air tidak keruh lagi perhatikan tektur kulit anda, kebanyakkan kes kulit tampak halus, bersih dan toning yang seragam. :-D

No comments:

Post a Comment